UKA slipper ny grafisk profil

Hver UKE slippes ny grafisk profilsom gjenspeiler visjonen til UKA. Vi tok en prat med Art Director Helena Bjørbekk om hvordan arbeidet med grafisk profil har vært!

Published:  06.06.2023
Author:  Ida Guldvog

Med gamle revyplakater- og program, inspirasjon fra Pinterest og ørten fargepaletter hengende på veggene rundt på kontoret til Grafikken har de hatt en lang, men lærerik prosess.

Arbeidet med grafisk profil for UKA har vært veldig morsomt. Det har vært en kreativ prosess som har gjort at gjengen i Grafikken har blitt mer sammensveiset. I en designprosess er det lett å se seg blinde på eget arbeid. Man bør helst få seg noen gode pauser mellom utkast og skisser, men det har det vært for knapt med tid til. Vi har benyttet oss av kjente arbeidsprosesser og design thinking. Post-it lapper har vært flittig brukt og “how might we”- metoden. Det har vært svært lærerikt! forteller Helena.

Inspirasjonen for årets grafiske uttrykk for UKA-23 gjenspeiles i visjonen til UKA “Føl vibrasjonene”. Helena forteller også at gjengen hennes ble enige om å formidle verdiene “varm, modig og gøy” og dermed ønsket en fargepalett som var gøyal. BOBLEfunkene er årets hovedelement i det grafiske uttrykket. BOBLEfunkene synes vi vibrerer slik vi ser for oss at høsten kommer til å gjøre! forteller Helena.

Det er hovedsakelig styret i Grafikken som har laget den grafiske profilen, men de har fått god hjelp fra resten av gjengen. Helena forteller at de har hatt hjemmelekser som kan ha vært alt fra å finne fem forskjellige former man liker til kule plakater man har sett. Hele Grafikken har også vært med på å gjennomføre slike kreative oppgaver.

Gp

Other news

Vi vil gjerne lagre informasjon om hvordan du bruker nettsiden vår.
Read more