UKA-19 fornyer festivalområdet i Dødens dal
Foto: foto.samfundet.no

UKA-19 nærmer seg med stormskritt og som tidligere år vil Dødens dal være arena for de største konsertene og arrangementene under festivalen. Det vil i år bli gjort omfattende endringer for å bedre publikumsopplevelsen i Dødens dal, blant annet med et helt nytt telt og ny betalingsløsning.

Publisert:  08.08.2019

Den mest omfattende og synlige endringen som gjennomføres under UKA-19 er bruk av et splitter nytt telt. Det nye teltet vil gi en bedre konsertopplevelse med en scene som både er bredere og høyere. Teltet er dessuten fritt for innvendige master. Samlet blir scenen langt lettere å se, selv langt bak. En liknende teltløsning har vært brukt på andre store festivaler, deriblant Øya-festivalen.

Det blir i år også en ny og forbedret betalingsløsning. Publikum i Dødens dal vil nå kunne betale for drikkevarer og mat ved bruk av eget bankkort og kan benytte ’’tapping’’ til alle transaksjoner under 400 kroner. Den nye løsningen leveres av det Trondheimsbaserte selskapet Hoopla og vil erstatte det tidligere brukte ’’cashless’’ systemet. Løsningen vil gi en mer sømløs publikumsopplevelse med redusert køståing.

“Min svoger var Kassesjef i kontantenes dager. Da måtte frivillige samle søppelsekker med flere hundre tusen i cash, og sykle det ned til Samfundet. Kanskje morsomt, men ikke alltid så trygghetsskapende. UKA har alltid måttet fornye seg, og vi synes det er gøy. Jeg håper folk gleder seg til å oppleve UKA i nye klær, fordi det skjer mye nytt i år.”

-Julian Mæhlen, UKEsjef UKA-19

Ekstra gledelig er det at Hoopla er en Trondheimsbasert tjeneste startet av de tidligere NTNU-studentene Knut Hellik Kvale og Eirik Smedsrud. Hoopla startet som et billettsystem, men har de siste årene utvidet til å også bli en skybasert kasseløsning med brukervennlighet i fokus. UKA er stolte over å få være med på utviklingen!

Andre nyheter

Vi vil gjerne lagre informasjon om hvordan du bruker nettsiden vår.
Les mer