Grønnvasking eller markedsføring?

Onsdagsdebatt: Grønnvasking eller markedsføring?

DATO: 25.10.2023

TID: 19.00

STED: Edgar

PRIS:  Inkludert i inngang

ALDERSGRENSE: 18 år


Onsdagsdebatt: Grønnvasking eller markedsføring?

Equinor er et bredt og grønt energiselskap, skal vi tro deres egne reklamekampanjer. Men hvordan forklarer de da at den fornybare energiproduksjonen deres i 2022 lå på 0,13 prosent, og dessuten at 86 prosent av selskapets investeringer gikk til fossile prosjekter?

Selskapet jobber på spreng for å rekruttere morgendagens helter på NTNU, og bruker målrettet markedsføring for å oppnå dette. Men lurer Equinor egentlig miljøbevisste studenter inn i oljebransjen, eller mener de alvor med å bygge kompetansen som bidrar til det grønne skiftet? Vi tar debatten 25. oktober på Samfundet.

I panelet har vi:
Markus Refsdal, sentralstyremedlem i Natur og Ungdom
Sjur Dagestad, innovasjonsprofessor og gründer
En representant fra Equinor

Andre arrangementer

Vi vil gjerne lagre informasjon om hvordan du bruker nettsiden vår.
Les mer