Hver UKE og hver UKErevy får sin egen revyplakat, nøye valgt ut av en jury som går gjennom alle forslagene som kommer inn. Årets konkurransebeskrivelse ba deltakerne lage en plakat som viser en UKErevy som inviterer byen til en staselig fest preget av luksus og eleganse.
«Bordet skal dekkes, glassene skal fylles, omgitt av velstand og ekstravaganse samles vi for å gi til et godt formål og ta en pause fra virkelighetens harde kanter.» Temaet åpnet for å utforske det glamorøse, men også for å leke med kontraster.
Juryen bestående av Kultursjef, Revysjef, Nestleder Kultur og Art-Director i UKA, gir denne begrunnelsen:
“Vi valgte plakaten i år fordi vi syntes den passet godt til revyen, og rett og slett fordi den var veldig pen! I år kom vi frem til at vi også ønsket å gå litt tilbake til en mer «klassisk» revyplakat. Vi lette etter et uttrykk som føltes tidløst. Vi likte komposisjonen og motivet svært godt, plakaten oppleves levende og dynamisk. Kontrasten med skoene ga et spennende visuelt element, og vi syns det var kult at motivet er vendt sidelengs. Det har vi ikke sett tidligere!”
Her er den flotte revyplakaten Chærrity: