Ukens UKEfunk: Simen Risheim

“Jeg har aldri smakt andre julebrusvarianter enn Hamar julebrus”

Publisert:  27.05.2023

Hils på Simen - vår analyseansvarlig!

Simen Risheim er 20 år og kommer fra Hamar. Han tar nå et ingeniør-forkurs på NTNU. Han tilhører gjengen Markedsføringen. Markedsføringen skal planlegge, koordinere og gjennomføre markedsføringen av arrangementer, og av UKA som merkevare. Dette er en gjeng som jobber kreativt og nytenkende, men også analytisk og strategisk.

Simen

Vervet til Simen går ut på at han sammen med resten av analysen veileder og rådgiver Markedsføringen og andre gjenger basert på data, tall og statestikk fra ulike kilder. Han forteller at før selve UKA så jobber de analytisk for å finne ut av hvordan UKA skal markedsføre artistslipp og opptak slik at flest mulig får muligheten til å delta.

Under UKA er brorparten av jobben gjort, men vi kommer til å utarbeide ukentlige salgsrapporter for å prøve å selge de siste gjenværende billettene (forhåpentligvis ingen!). Det største arbeidet blir likevel definitivt gjort før festivalen starter for vår del. Etter at UKA er ferdig vil vi lage en oppsummering av året slik at de i UKA-25 ikke går i de samme fellene som vi har gått i.

Simen forteller at i år har han en del tid å drepe, siden studiet hans er et deltidsstudium. Da antok han at det var i år han ville ha mest fritid, og derfor ville han fylle tiden med et kult verv. Det han synes er best med vervet sitt er:

"Påvirkningskraften. Informasjon vi i analysen finner ut av vil brukes som et grunnlag før både store og små avgjørelser blir tatt. Noen ganger har ikke funnene noe å si for avgjørelsen i det hele tatt, andre ganger er det informasjonen som vi sitter på som styrer beslutningene. Det er veldig tøft."

Andre nyheter

Vi vil gjerne lagre informasjon om hvordan du bruker nettsiden vår.
Les mer